28 kwietnia 2010

zęby Koronki Gdańsk

 W tym poście można znaleźć wypowiedzi różnych forumowiczów. Wpisuję to, bo czasami warto wiedzieć jakie mają spostrzeżenia inni pacjenci. Ogólnie to odsyłam do działu PROTETYKA lub można zapoznać się z powstającym spisem gabinetów, GABINET STOMATOLOGICZNY GDAŃSK

Wszystkie protetyczne rzeczy polecamy w Gabinecie Stomatologicznym w Gdańsku

Z Twojego ząbka po opiłowaniu zostanie trójkącik, na który nakłada się koronkę. Gdy własnego zęba jest zbyt mało by koronka się trzymała,

ładują do dziąsła sztyf. Koszt
zależy od gabinetu, u mojego dentysty kosztuje to 300 zł za koronkę.

Piłowanie nie boli, wykonywane jest znieczulenie

piłowanie jest bezbolesne, ponieważ wszystko jest robione w znieczuleniu...ja tydzień czekałam na mosty porcelanowe i tyle
ale mam pytanko małe...
czy wy po opiłowaniu zęba nosiłyście taki fleczer? całkiem biały?
ponieważ to jedynka to siedziałam w domu żeby się tak ludziom nie pokazywać,po tyg założyli mi koronkę,
zawsze tak to wygląda?

ja też chodziłam tydzień ze spiłowanym ząbkiem
mnie piłowanie nie bolało,bo ząb miałam martwy,pociemniał mi po leczenie kanałowe Gdańsk i dlatego zakładałam zęby koronki.
u mnie też 300 zł kosztowało,pan dentysta był bardzo miły i jestem z koronki bardzo zadowolona,wreszcie mogę się uśmiechać pełną gębą

tak juz mam sztyft...a w srode ide piłowac pod nastepna koronke...
mam nadzieje ze ta porcelanowa koronka bedzie lepsza...
teraz nie jem nawet jabłka,a tamta koronka złamała sie po 11 miesiacach...

moja mama koronki ma juz kilka lat, i nic sie z tym nie dzieje, fakt sa to koronki porcelanowe placila 600 zl za jedna, a dentystka mowi mi ze wyjete z życiorysu, bo najpierw chodzi sie z wampirkami (opilowe zeby) a potem naklada jakies cios plastikowego cyz cos a dopiero potem koronka, nio i mowi ze pol dnia pilowania z 4 zabkami, mam nadzieje ze sie nie polamia..

Jeden ząb - koronka pocelanowa. Oraz mostek dwuzębny, porcelanowy. Przed całą zabawą zdjęto mi odcisk szczęki, po czym spiłowano

zęby (trwało dość długo, ale piłowano mi dwa zęby) i nałożono na nie fleczer, ale dobrany kolorystycznie (w miarę) do naturalnego uzębienia,

uformowano na kształt zębów. Nie wyglądało super, ale dało się przeżyć. Z tym cudem chodziłam tydzień. Trzeba uważać z gryzieniem, bo

może się \"posypać\".

Ja robiłam 4 porcelanowe korony na przednich zębach górnych, bo były juz mocno zniszczone, w tym dwa po leczeniu kanałowym. Najpierw

lekarz zrobił mi odcisk, a później ok. 2-ch godzin trwało piłowanie tych zębów, ale w znieczuleniu, więc nic nie bolało. Po czym znowu był

odcisk. Jedyne co mnie trochę bolało, to wkładanie jakiś nitek między spiłowane zęby a dziąsła przed zrobieniem tego drugiego odcisku. Do

dwóch zębów leczonych kanałowo robione były jakieś metalowe wsady. W sumie więc cała przyjemność trwała 2 tygodnie. Ale ani razu nie

wyszłam z gabinetu bez ochrony spiłowanych zębów. Za każdym razem zakładał mi tymczasowe koronki. To takie gotowe z tworzywa, które

troszkę podcinał, dopasowywał i przyklejał na fleczer. Ale mogłam się uśmiechać i rozmawiać, cały czas chodziłam do pracy. Nie mogłam

tylko gryźć twardych rzeczy, więc przez te dwa tygodnie byłam raczej na diecie
płynnej, co wyszło mi na dobre, bo 5 kg schudłam.
Jedyne co mnie trochę bolało, to wkładanie jakiś nitek
Ale efekt jest super, korony z porcelany maja dobrą przezierność, więc bardzo dobrze imituja naturalny ząb. Mój lekarz przywrócił mi piękny

uśmiech.

Ja polecam stomatologia gdańsk wrzeszcz

no to zaczał sie mój tydzien czekania na koronke... nie mam zadnej koronki tymczasowej,tylko beżowy fleczer...
uśmiechac sie nie moge..i ten tydzien spedze w domku

Tak sobie szukalam i szukalam swojego topiku i znalazlam akurat ten o zabkach.
Sama zamiaruje sie zrobic dwie porcelanowe koronki na przednie jedynki .
Kurcze normalnie smutek mnie ogarnia kiedy czytam o tych wszystkich dziewczynach ktore chodzily ze spilowanymi zebami przez tydzie,

rzeczywiscie ci dentysci to sadysci
U mnie koszt
jedynek to bagatela tylko 1000 zeta.
Na razie sobie daruje musze najpierw wyleczyc pozostale zabki, wypiaskowac je i zobaczymy moze uda mi sie meza namowic na te

porcelanowki

o koronie już wszystko wiem, a co z licówkami?? Też robi się je podobnie?? To chyba coś innego niż korona, no nie? Na pokrycie martwego

zęba który jest ciemny się nadaje licówka???

mam pytanko?
czym te koronki sa przytwierdzane do tych spilowanych zebów?
klejem jakims?nie odpadnie ta koronka od resztki zeba?
i drugie pytanko?
potem mozna zeby myc elektryczna szczoteczka?
czy te obroty
jej nie zaszkodza?

czy ktoras z was miala zakladane koronki porcelanowe na zeby trzonowe (szostka, siodemka)? chodzi o taki przypadek, kiedy ubytek w

zebie jest zbyt rozlegly, by go wypelnic plomba. w moim przypadku bylo to wynikiem zle zalozonej wczesniej plomby, pod ktora rozchulala

sie prochnica i zrobila swoje teraz jestem wlasnie po leczeniu kanalowym, mam miec zamocowany taki trzon (stalowy? inny? moze ktos

wie??) i dopasowana korone. czy moze ktos zechcialaby wymienic sie ze mna doswiadczeniami??

Czy możecie polecić dobry,sprawdzony gabinet który zamuje się koronkami,może ktoś robił ostatnio koronki i zna aktualne ceny?

pozdrawiam

320zl?? to jakos 'malo' brzmi... ja bylam przygotowana na jakies cena 600 zl... nie mowie o leczeniu kanalowym, ktore juz mnie

kosztowalo cena 350 zl... jak wygladaja te wasze koronki? z czego wykonano u was ich trzon? metal jakis (stal, zloto)? jaka jest tolerancja

tego metalu przez orgaznizm?? moga byc jakies przebarwienia wynikajace z korozji metalu, po jakims czasie?? jak to, widac metal od

spodu?? u mnie ma nic nie byc widac...
i jeszcze: czym sie rozni wypelnienie porcelanowe od koronki porcelanowej? jesli sie rozni, to gdzie jest granica, kiedy jest juz koniecznosc

zrobienia koronki, bo wypelnienie nie zda roli?

ja chcialam zrobic licowki,na 4 zeby u gory,bo mam przebarwione,u mojego dentysty to 250zl za jedna ale zamiast tego zrobil mi

wypelnienie porcelanowe,tzn calae zeby leciutko zeszlifowal(wierzchnia warstwa,mialam tam plomby ktore byly widoczne),wypelnil ubytki i

pokryl mi cale zeby(jedynki i dwojki) porcelana,pozniej wypolerowal i powiem wam,ze efekt jest swietny...no i oszczednosc...i bez

pilowania,bo o ile sie orientuje to pod licowki tez trzeba dosyc te zeby spilowac...a jesli chodzi o koronki...jesli jest jeszcze szansa na

to,zeby ich nie zakladac to lepiej najpierw probowac licowki czy wlasnie wypelnienia porcelanowe...


Jesli sa zdrowe zabki to po opilowaniu po puszczeniu znieczulenia tak bardzo boli?ktos pisal ze chodzil po scianach?/? i co przestaje bolec

po nalozeniu koronki czy jak?

hej,mialam wypadek na rowerze
i ulamaly mi sie 2 zabki.Jedynka i dwojka;/ Wogole sie nie usmiecham,ani nigdzie nie wychodze Bardzo zalzy mi na tym,abym wygladala

jak czlowiek do soboty,poniewaz ide z chlopakiem na wesele Jutro jestem umowiona do chirurga.jak myslicie zalozy mi jutro jakies

tymczasowe koronki?Bo jak czytam to nie kazdemu je zakladaja.I czy te tymczasowe koronki beda wygladac jak prawdziwe zabki,czy beda

totalnie wygladac paskudnie?Jestem juz tak zalamana wygladem moich dwoch "zebow" Bardzo boje sie isc do dentysty,ale jutro ide

Jak to wszystko czytam to mi się płakać chce... Sorry nie chce mi się bo już mi się łzy leją... Mam 15 lat, w sumie jeszcze nie skończyłam

ale mam ogromny problem... Mając pierwsze ząbki, dopiero co wyszły, wybiłam je wypadając z wózka. Przez 8 lat nie miałam 2 przednich

zębów. Przez 2,5 roku nosiłam aparat. I zęby mam proste, ale 3 pierwsze zęby uszodzone... przy końcach widać sporo kości i mam przez

to wiele przykrości... To jest mój jedyny poważny kompleks! Nie mogą się uśmiechać, bo zaraz widać te ochydy... Kiedyś moze sie tym tak

nie przejmowalam ale jestem w takim wieku co nastolatki miewaja wrecz obsesje na punkcie wygladu, a ja jestem bezradna jesli chodzi o te

zeby... Ortodontka stwierdzila ze koronki mozna robic ale jak zeby przestana rosnac wiec gdzies ile lat? A tak, okreslila kolo 18... a ja nie

moge czekac! Mam wszystko co chce, oprócz tych zebów i to jest dla mnie ogromna tragedia. Jakby ktos mogl mi pomóc, doradzic co

mozna ew. zrobic to błagam o pomoc bo ja juz tak dalej nie wytrzymę ...

Co do koronek to bede miala wlasnie zakladane i moja ortodontka(bo nosze tez aparat) stwierdzila ze koronki dobre kosztuja okolo 1000zł, ja

mam 1 martwa jedynke, zle doleczony zab, ale zeby to ladnie wygladalo musze miec 2 jedynki spilowane, mam dobrego zaufanego dentyste

ktory szkolil sie w USA i ostatnio zrobil mi martwego zeba w 2 godziny, co inni stomatolodzy mowili iz leczenie potrwa okolo 8 miesiecy, nie

wiem juz co robic i gdzie isc, a co do licowek to owszem sa bardzo dobre ale to jest na zasadzie tipsa, nie powinno sie naklejac na martwy

zab gdyz jest on oslabiony i moze to spowodowac jego skruszenie i kasa pojdzie sie walic pozatym sa bardzo drogie, koszt
okolo 1500 zl,Pozdrawiam dziewuszki, fajnie byc myali ze nie jest sie sama z takimi problemami i ze mozna z kims o tym spokojnie bez

wstydu pogadac:*

czesc ja mam koronki na 1 i 2 od czterech lat. pytalam sie dentysty i wedlug niej mozna jej miec nan 7 . jedynka byla po kanalowym a dwojka krzywa wiec udalo sie ja skorygowac. ale mam obsesje na ich punkcie ciagle sie boje ze mi sie polomia zero radosci zycia . mieliscie takie doswiadczenie prosze o pomoc. dodam ze jezdze na rowerze dosc intensywnie i przy najmniejszym upadku wpadam w panike wiecie jaka....

Pewnie że licówki porcelanowe byłyby lepsze o ile są możliwe do zrobienia u danego pacjenta , ale niestety koszt licówki jest wyższy niż koszt koronki

witam wszystkich,
ja mam koronki porcelanowe na 2jedynkach od 11 lat, wczesniej przez jakies 5 miałam zwykle akrylowe (porażka ! ), zaczelam je nosic majac jakies 16 lat, nikt mi nie kazal czekac do 18.... teraz chce wymienic - wprawdzie trzymaja sie calkiem nieźle, ale widac różnice z pozostałymi. Stomatolog sugeruje zrobienie calego przodu - czyli 6 zebów....zeby bylo ladnie i estetycznie
itd... licówki odpadają, bo do nich ząb powinien byc zdrowy a ja mam same plomby i nałożone licówki komnpozytowe (czyli tez z plomby)... usmiech bede miala pewnie rewelacyjny, ale koszt- ponad 7 tys za pełną ceramike(czli bez dodatku metalu) - zeby beda wygladać ślicznie, naturalnie i spokój prze dobrych wiatrach na kupe lat..... ale faktycznie jakie 3tyg trzeba chodzic z tymczasowymi....na r4azie mysle bo to wydatek ogromny pozdrawiam cieplutko

Hm, "Kurcze te zęby" dziękuje za poradę i wsparcie
ale problem był i nadal jest
Moi rodzice słuchają tylko tej ortodontki do której chodziłam 2,5 roku :/ w sumie sie zgodzili zeby na wiosne cos z tym zrobić, ale ja juz nie chce wiecej czekac jeszcze mnie koronki porcelanowe czekaja a tak przegladajac rozne fora dentystyczne to ludzie na starsze lata chca robic koronki a nie tak mlodo! I sie zastanawiam co sądzicie o licówkach? Ma ktos na przednich 1? Jak sie reprezentuja i czy są w miare trwałe? No i cena oczywiscie, ile tak mniej wiecej kosztuja?
ps. zgryz leczylam w klinice DentAmerican w Krakowie i zgryz owszem jest skorygowany i jest git, tylko ta sprawa z koronkami i czekaniem do osiemnastki mnie przeraża :/

też się przymierzam do koronki i się zastanawiam ile kosztuje taka koronka całoceramiczna u protetyka ,moze wiecie

4 komentarze:

  1. Anonimowy10:57:00

    co myslicie wyleczeniu wady zgryzu za pomocą koronek? mam krzywe tylne zęby( ale nie tak bardzo) porzez co wyglądają jakby były w połowie spiłowane. Z boku tego nie widać ale od spodu bardzo. Mam 3 martwe zęby lewa 4,7 oraz prawa 6. Pewnie tak czy siak wypadałoby założyć na te zęby koronki. Marzą mi się białe, równe zęby:( Napiszcie co myślicie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy15:25:00

    Idź do dentysty a nie ludzi na forum pytasz...tu raczej nie ma specjalistów

    OdpowiedzUsuń
  3. WITAM!DNIA 20.09.14 DENTYSTA ZAŁOŻYŁ MI KORONE NA PRZEDNIĄ DWÓJKĘ I TROCHE MNIE BOLI,FAKT WCZORAJ DUŻO Z CIEKAWOSCI RUSZAŁAM TYM ZEBEM DZISIAJ POBOLEWA MNIE SZCZEGULNIE PRZY JEDZENIU.CZY COS ZLEGO SIE DZIEJE Z TA KORONĄ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Licówki zakładane u specjalisty naprawdę mogą zdziałać cuda. Nie dość, że uśmiech staje się wyraziście biały to korygowane są również wady w zgryzie.

    OdpowiedzUsuń

Administrator nie odpowiada za treść komentarzy. Zapraszam do komentowania i niemarudzenia.