11 października 2017

Ograniczające bułki bezglutenowe - z cyklu śmieci

Dzisiaj będąc w Gdańsku, przechodziłam obok piekarni, która skusiła mnie chlebem bezglutenowym. Oczywiście weszłam i kupiłam bułki bezglutenowe, które w smaku są prawie identyczne jak zwykłe, smakują trochę jak pulchny opłatek "ciało Chrystusa" i jak nadgryziesz pulchną bułeczkę, ona zmniejsza się do rozmiarów takiego opłatka i już nie wraca - brak elastyczności, jeśli ktoś nie wie ("bredgens, taniec na głowie jak ktoś nie wie" A. Lepper, ale on już nie żyje)

Byłam głodna i chętnie pożarłam tą bułkę. Jej podobieństwo do pszenicznej jest nieprawdopodobne. Nie patrzyłam na skład, ale się pomodliłam. I słusznie!

Twórcą bułki bezglutenowej jest piekarnia Mielnik z okolic Trójmiasta. Na swojej stronie nie mają zbyt wielu informacji oprócz adresów sklepów.

Ogólnie to po przeczytaniu składu, wiem, że wzdęcie murowane. Lista składników jest dosyć krótka, krótsza niż pastelli czy innego gówna na kanapki, to jednak ma fajne pozycje jak: singluplus roll - to coś takiego jak mąka bezglutenowa (skrobia ziemniaczana, skrobia ryżowa i masa substancji zagęszczających, guma ksantanowa, guma guar, błonnik psyllium (nie wiem, co to, ale wujek google na pierwszy rzut oka mówi, że to błonnik, po prostu błonnik), prażona mączka z soczewicy, ekstrakt z drożdzy, regulatory, octan sodu(też jakiś regulator, który btw używany jest jako kompres!?!), enzymy

Generalnie, przeraża mnie ten skład. Przeraża mnie, że bułka ma taki kuźwa skład i jeśli taką bułkę jemu codziennie mają pierdolca na punkcie bezglutenowej diety, to my nie mamy prawa czuć się lepiej.

Przerażające jest także, że tak wiele ludzi wierzy w ten gluten

35 komentarzy:

  1. Składy niektórych produktów są przerażające, trzeba poświęcić ok. 5 minut na ich dokładne przeanalizowanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy blog. Dużo nowych rzeczy dowiedziałam się z tej stronki. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Warto czytać skład wszystkich produktów, nie ma co kupować taniego ścierwa bo jesteśmy tym co jemy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niektóre składy produktów bezglutenowych czy też bez laktozy przyprawiają o ból głowy. To przerażające

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podobają mi sie blogi o takiej tematyce. Na pewno będę częściej tutaj zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podobają mi się stronki o takiej tematyce. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię blogi o takiej tematyce. Bardzo podobają mi się tematy które są tutaj poruszane. Jestem pod wrażeniem. Super.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten blog to skarbnica wiedzy, wiele istotnych informacji jest tutaj zawartych. Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy blog. Jestem pod wrażeniem. Będę częściej tutaj wpadać. Podoba mi się tematyka bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawa tematyka tego blog. Lubię blogi tego typu. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny blog. Bardzo lubię blogi tego typu. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  12. Teraz gdy moda na '' bez gluten'' na dobre weszła w społeczeństwo w sklepach pełno produktów ''bez''. Cena wysoka a nie zawsze jest to zdrowsze..

    OdpowiedzUsuń
  13. Skład koszmarny. A wystarczyłoby upiec bułki np. z mąki kukurydzianej, która nie zawiera glutenu... Firmy korzystają na nieświadomości ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  14. Często nie zdajemy sobie sprawy jak niektóre składniki wpływają negatywnie na nasze uzębienie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy wpis! Nie wiedziałam, że te składniki mają tak negatywny wpływ na uzębienie...

    OdpowiedzUsuń
  16. Czasami lepiej jest nie czytać składów jeżeli nie chcemy się przerazić co jest w danych produktach.

    OdpowiedzUsuń
  17. Najczęściej nie czytam składów jakoś nie mogę sobie wyrobić takiego nawyku.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie zawsze zdajemy sobie sprawę jak niektóre produkty wpływają na nasze uzębienie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Sama ostatnio z moim dzieckiem byłam u dentysty z
    https://sztukastomatologii.pl/ . Moim zdaniem o lepszego dentystę naprawdę jest bardzo trudno.Na pewno dalej będę tam chodziła z dzieckiem.

    OdpowiedzUsuń
  20. Produkty bezglutenowe stają coraz popularniejsze i chyba ich jakość też się nieco poprawia. Osoby, które muszą prowadzić taką dietę, są w coraz lepszej sytuacji.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeśli ktoś z was jest z Warszawy i szuka dobrej placówki medycznej gdzie może zapisać się do lekarza specjalisty na przykład właśnie dentysty, polecam wam zajrzeć tutaj https://cmp.med.pl. Na prawdę warto się zapisać poniewaz pracują tu bardzo doświadczeni lekarze.

    OdpowiedzUsuń
  22. Przed udaniem się na zakupy, warto prześledzić takie blogi jak ten w celu rozszerzenia swojej wiedzy związanej z wyborem zdrowych produktów spożywczych :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Moja znajoma mi powiedziała żebym ten artykuł przeczytał. Ja ten artykuł przeczytałem.

    OdpowiedzUsuń
  24. Skąd czerpiesz swoją wiedzę na temat składów na żywności? Chcę się wkręcić w temat, a nie wiem, jak samodzielnie sprawdzać...

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawy blog. Na pewno zostanę i przejrzę resztę treści.

    OdpowiedzUsuń
  26. Też jestem ciekawy, skąd można się dowiedzieć prawdziwych informacji na temat żywienia. W internecie różnie bywa. Macie jakieś sprawdzone źródło?

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawy blog. Na pewno zostanę i przejrzę resztę treści.

    OdpowiedzUsuń
  28. Super blog. Jeszcze dzisiaj znajomemu powiem o tym blogu.

    OdpowiedzUsuń

  29. Wybierz mądrze, wybierz nagranie spotu reklamowego. To nie tylko promocja, to inwestycja w widoczność i sukces. Pozwól swojej marce zabłysnąć i przyciągnąć uwagę klientów. Osiągnij więcej dzięki profesjonalnemu spotowi reklamowemu!
    https://www.ostro-video.pl/filmy-i-spoty-reklamowe



    OdpowiedzUsuń

Administrator nie odpowiada za treść komentarzy. Zapraszam do komentowania i niemarudzenia.