5 kwietnia 2011

Stomatolog dla ludzi !

Nasz blog jest dla ludzi o ludziach i głównie, dentystach. Zebraliśmy kilka osób z Gdańska oraz jedną redakcyjną koleżankę z Danii.
Nasza koleżanka, Emma przylatuje lub przypływa aż ze Skandynawii w wakacje co roku do Sopotu oraz korzysta z naszych Gdańskich gabinetów Stomatologicznych. Przy okazji wynajmuje apartament w Sopocie i cieszy się dużą ilością słońca nad polskim morzem.


"Chociaż wielu znajomych przekonywało mnie, że osobom, które zmuszone są wykonać leczenie kanałowe, miasto Gdańsk ma do zaoferowania wielu doskonałych specjalistów w dziedzinie stomatologii, którzy profesjonalnie i zupełnie bezboleśnie przeprowadzą ten przykry zabieg, to jednak robiło mi się słabo na samą myśl o czekającej mnie wizycie. Umówiłam się oczywiście do najbardziej polecanego oraz wielokrotnie wypróbowanego dentysty, który podobno podchodził do każdego pacjenta z wyjątkową delikatnością. Strach był jednak na tyle silny, że w wyznaczonym dniu zaczęłam gorączkowo przeglądać spis punktów usługowych w kategorii leczenie kanałowe Gdańsk, aby znaleźć numer do mojego studia i wszystko jeszcze odwołać. Na szczęście mąż szybko postarał się mnie uspokoić, a następnie zaproponował, że wybierze się ze mną. Dzięki temu widmo wizyty stało się nagle mniej przerażające. Z mężem u boku czułam się o wiele pewniej, zwłaszcza że sam miał już za sobą korzystanie z ofert licznych dentystów i wiedział, że w dziedzinie takiej jak stomatologia, Gdańsk stoi naprawdę na wyjątkowo wysokim poziomie pod względem jakości wykonywanych tu zabiegów. Dlatego też co pół roku przyjeżdżamy do Polski i profilaktycznie chodzimy do stomatologa, żeby już się nie męczyć za bardzo, och!"
Kolejni nasi goście to m.in gitarzysta, basista, artysta i inni ciekawi ludzie...

Justyna jest nauczycielką angielskiego w gimnazjum. Uczy od trzech lat i jak sama mówi "tylko dobre i konsekwentne podejście do życia pomaga pracować ze zbuntowanymi nastolatkami". Studiuje zaocznie na SWPS Psychologię, ponieważ kocha swój zawód i jest nauczycielem z powołania.
"Moja historia z dentystami, nie jest raczej przyjemna. Zazwyczaj zaczynało się wielkim strachem, a kończyło jeszcze większym, póki nie znalazłam odpowiedniego rozwiązania. Jestem z Gdańska, więc interesował mnie stomatolog z miasta Gdańsk. Wcześniej bardzo bałam się jakichkolwiek inicjatyw dentystycznych. Każda rzecz, to był niesamowity stres i ogromny strach, jednak od dziś mogę powiedzieć, że się nie boję. Po pierwsze udało mi się znaleźć odpowiedniego stomatologa, który zna się na różnego rodzaju pracach dentystycznych. Jest profesjonalistą w każdym calu. Byłam u niego, bo interesowało mnie wybielanie zębów Gdańsk i to miał być zabieg sprawdzający. Byłam bardzo zadowolona, dlatego zdecydowałam się także na wiele innych. Później okazało się, że mój zgryz nie jest do końca prosty, więc postanowiłam to zmienić. W ciągu dwóch lat noszenia aparatu dentystycznego, moje zęby są bardzo proste i zdrowe. Każdy boi się dentystów, ale to naprawdę kwestia nastawienia. Jeżeli pierwsze doświadczenie z Twoim stomatologiem okażą się złe, to później możesz mieć złe nastawienie, natomiast jeżeli będzie to pozytywna wizyta – to znasz już odpowiedź:)"

Pani Jadwiga jest księgową, ma własną firmę i jak widzicie, często odwiedza stomatologa. Ma nawet swojego ulubionego lekarza. Wg niej to najmilszy i najbardziej profesjonalny lekarz w Gdańsku. Sam nigdy nie krytykował innych stomatologów, a w razie niepewności wysyła do lekarzy, którzy pracują w innych konkurencyjnych gabinetach. Do gabinetu trafiła z polecenia znajomej, ma już wszystkie zdrowe zęby i nawet skorzystała z usługi "wybielanie Gdańsk".
"Osobie, która poszukuje dobrego specjalisty z dziedziny takiej jak stomatologia, Gdańsk daje naprawdę duże możliwości wyboru. Wszędzie aż roi się od ogłoszeń, na każdym kroku widać szyld nowego gabinetu dentystycznego, którego jeszcze kilka miesięcy temu nie było w tym samym miejscu. Mój problem był mało skomplikowany, chodziło jedynie o wymianę starej plomby, która zaczynała się już kruszyć. Bałam się jednak udać do pierwszego lepszego lekarza, nigdy przecież nie wiadomo, na kogo się trafi, a większość ogłoszeń w dziale stomatologia Gdańsk jest do siebie bardzo podobna, nie wspominając już o tym, że chcące pozyskać nowych klientów studia często nieco ubarwiają rzeczywistość. Na szczęście udało mi się znaleźć pytając znajomych osobę, która wykonała niedawno podobny do mojego zabieg i mogła mi polecić swojego dentystę, z którego była bardzo zadowolona. Dzięki temu uniknęłam niepewności oraz strachu o to, że nawet w przypadku profesji tak ważnej jak stomatologia, może być jednak pełen nie do końca kompetentnych lekarzy, z których usług nie będę zadowolona. Tymczasem polecony mi człowiek świetnie wywiązał się z zadania, a plomba do dzisiaj wygląda jak nowa. No, i wybieliłam sobie moje zęby!"
 

Artur jest wykładowcą na ASP, jednocześnie gra w zespole trashmetalowym na basie. Jeśli spotkacie go na ulicy, to raczej nie zareaguje na swoje imię, ponieważ ma ksywę "Zong". Bardzo, ale to bardzo interesuje się psychologią, ale jak sam mówi "Nie pójdę na studia psychologiczne, bo to nudne". Czyta wiele książek psychologicznych, chodzi na wiele kursów, a w wolnym czasie jest asystentem w badaniach rynku. Nasz temat wziął na poważnie i kazał wspomnieć, że się przyłożył :)

"Najlepszą metodą na strach przed stomatologiem jest? No właśnie, a Ty jaki masz sposób?

W jednej z szkół średnich w Gdańsku, przeprowadzono pewnego rodzaju badania, połączone z warsztatami. Chodziło o poznanie świadomości ludzi na temat strachu przed dentystą i metodami, które pozwalają na jego eliminację. Pomysłów było bardzo wiele, od prób upojenia alkoholowego (co jest absolutnie odradzane, ponieważ alkohol rozrzedza krew i poszerza naczynia krwionośne, co może spowodować krwotok), aż po bardzo skrajne metody, takie jak seanse hipnotyczne.

Najpopularniejszą techniką była jednak prosta i możliwa do zastosowania rzecz, a mianowicie poproszenie swojego dentysty o znieczulenie, które kosztuje w granicach kilkunastu złotych. Ludzie, którzy mieli przeprowadzane u gdańskich stomatologów różnego rodzaju zabiegi od wybielania zębów, po zakładanie implantów, twierdzą że to najskuteczniejsza rzecz w walce z bólem i strachem. Daje poczucie bezpieczeństwa i faktycznie uśmierza ból. W takim razie – zamiast kombinować, czasem wystarczy tylko spytać."

Pozostali goście zapytani o zdanie pojawią się u nas za kilka dni :)
Zapraszamy do komentowania!


1 komentarz:

  1. Anonimowy14:56:00

    www.centrum-stomatologii.pl to dentysta, któremu naprawdę warto zaufać.

    OdpowiedzUsuń

Administrator nie odpowiada za treść komentarzy. Zapraszam do komentowania i niemarudzenia.